söndag 11 december 2011

Late night rant...

Ibland funderar man varför visa gör som de gör, vad som styr dem att göra och säg visa saker. Varför de ibland säger en sak fast de egentligen menar något annat.
Nu pratar jag om människor allmänt och inte något mot mig.

Varför säger och gör man inte som man vill? Vad får dem att säga nej när de menar ja? Gå när de vill stanna? Ja fast man egentligen vill säga nej?
Att inte säga något överhuvudtaget fast det egentligen är allt man vill...
I visa fall kan det nog saknas mod i andra fall är det feghet. För jag tycker inte det behöver vara samma sak alltid.
Man saknar mod att göra något men inte pga att man är feg utan för att det finns andra saker. Saker som hindrar.

Ibland kanske man vill, mer än något annat, men inte kan...

Visa saker är kanske inte alltid så svart eller vitt dock står jag fortfarande fast vid att vi alla komplicerar saker alldeles för mycket.

Sen när det gäller tvekan, det är något helt annat. Som ibland kan vara direkt livsavgörande. De där få minuterna... kan ändra på så mycket...

Tappade bort mig nu... satt och tänkte för mycket. Vilket händer alldeles för ofta.

Jag har tvekat minst en gång och vet att allt kunde ha varit helt annorlunda nu... Men kan inte säga att just den gången är något jag ångrat. Jag hade ju inte varit där jag är just nu annars. Även om just nu inte alltid är så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar