tisdag 20 december 2011

Julen närmar sig...

SÅ var det slut med skolan för detta år och nästa kurs startar inte förrän den 16 jan. Nästan 1 månad jullov. Kan knappt komma ihåg när jag senast var ledig över julen OCH mellandagarna. Är kanske ca 11 år sen eler något sånt. Känns som en extrem lyx måste jag säga.
Det enda irritationsmomentet just nu är att mina pengar kommer på fredag vilket betyder att jag måste bege mig ut och handla några julklappar den 23 något jag verkligen verkligen inte vill!!!
Men vad gör man när CSN styr lite över ens liv. Behöver ju inte lägga pengar på en resa hem i alla fall.

Fick den gulligaste julklappen från Vivi idag. Fick glittersnö och änglar som nu står och pryder mitt fönster i köket. Det enda rum i lägenheten som är "julat". Resten är ju fyllt med slipdamm, färg, verktyg osv. I mellandagarna fyller vi på med X kvm golv i ett hörn med.
Fick även iväg Vivis julklapp idag så hoppas att den hinner fram innan jul. Men tror det ska gå. Är ju oftast julkorten som segar sig fram.

Ser ut som om det antagligen blir en tripp ner till Sthlm i mitten av jan innan skolan börjar igen. Känner redan (efter knappt en dag) att det kryper i mig av rastlöshet och de senaste veckorna har varit så roliga på skolan. Man börjar lära känna folk mer och mer och inser vilka trevliga personer som finns i klassen.
Sen finns det ju andra mindre trevliga men det är bara att ignorera.

Nej nu tror jag att man ska pyssla ihop lite fler julkort. Sparar porto på de som bor här och kör med personlig leverans :)

2 kommentarer:

  1. Snart har du ett tv rum :-) å som sagt följ med på en mystur till stugan under lovet

    SvaraRadera
  2. Längtar verkligen efter mitt vardagsrum och en soffa på det.
    Det gör jag mer än gärna. Mys i stugan och promenad i vinterlandet :)

    SvaraRadera