fredag 2 december 2011

I'm cheap!

Visste ju att jag är ganska billig i drift då jag inte har mycket till övers för en massa materiella ting. Förstår inte det där med smycket och annat tjafs som ska köpas hit och dit. Är glad om jag får en hemmagjord halsduk eller något i julklapp, förväntar mig inget mer av "min man".
Men nu inser jag ju att jag dessutom inte kostar så mycket när det gäller annat med.
Suttit och räknat lite på mat och jag snittar mellan 100-150 kr i veckan. Ibland till och med mindre. Då är jag dessutom inte snål utan köper bra saker och lyckas även lyxa till det samt unna mig gosaker.

Har aldrig förståt det där ha begäret som så många har. Varför är det så viktigt att ha den flashigaste bilen, dyraste huset. Den nyaste tvn osv osv?
Japp jag är glad över min nya mobil men jag får den och behöver den egentligen inte.

Men å andra sidan är det inte mycket jag förstår när det gäller människor överhuvudtaget!
Komplicera saker, krångla till det... Inte mitt problem dock. Och sluta klaga ni (ni vet vilka ni är) som hela tiden ifrågasätter mina val och mina vägar i livet. Städa lite skit utanför er egen dörr istället.

Nä nu blir det lite Zombies. Det är enkla och okomplicerade varelser det. I like them! Så länge de inte vill äta mig det vill säga. Men deras inställning till livet är skön.

2 kommentarer:

  1. Vaddå deras inställning till livet?!? Zombies är ju döda!!! ;-P

    SvaraRadera
  2. Deras inställning till tillvaron då om vi ska vara såna! ;P

    SvaraRadera