fredag 11 oktober 2013

Beloved autumn you have returned...

Har varit dålig på att skriva igen men blir så i perioder och nu har det dessutom varit ganska fullt upp under sommaren och början av hösten. Lite lugnare nu men det betyder inte att det inte händer saker,
Just nu planeras det för höstens första resa över till London. Några dagars romantiskt mys på den engelska landsbygden, vem kan säga nej till det? Inte jag i alla fall ;) Håller tummarna för en blandning av både regn och rusk samt soliga höstdagar.
Så till veckan blir det till att förnya passet så man blir insläppt i landet. Sen är så gott som allt annat bokat och klart. Svårt dock för mig med mitt kontrollbehov att inte få veta visa detaljer och kommer nog bli knäpp(are) inom en snar framtid men samtidigt är det skönt att inte behöva tänka på allt. Men nyfiken som fasen!!!

Sen att det snart även är helt klart med allt nere i Stockholm känns otroligt skönt. Ännu ett "problem" som man kan släppa och som även löser och tar hand om andra problem.

Sen finns det ju alltid saker i ens omgivning som inte är så bra, så är det med livet. Som tur är så uppväger de bra sakerna mer än väl de få, sämre just nu. Måste bara få säg att jag verkligen ogillar skitprat... Folk som pratar skit om andra och sen de som bara pratar skit helt enkelt.
De som pratar skit om andra är det ju egentligen bara otroligt synd om då de, för att få lite underhållning i sina liv, måste sjunka så lågt till att ge sig på andra. Kan inte ha mycket till eget liv då. Och jag som trodde jag hade det tråkigt ;)
Sen de som säger det som låter bra för stunden. Det som de tror andra vill höra. Lovar guld och gröna skogar. Pratar vitt och brett om allt bra för att när det sen kommer till kritan... Tomt... Varför då inte bara låta bli att säga något. Försök inte få saker att vara mer än de är. Var bara tyst... För vad än skit det må vara kommer det alltid fram och blir avslöjat förr eller senare.Och alla inblandade blir sårade...

Så jag håller mig borta. Mitt liv är inte något speciellt alls men det är mitt och jag väljer (där är det väl kanske både jag och ödet) vad som finns där och vilka. Just nu ät det ett väldigt bra liv och även om det finns små gråa moln så lyser solen starkare än någonsin... Nu blev det djupt...

Dags för lite serie uppdatering kanske... Mys i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar