onsdag 4 januari 2012

Planerar...

Planera för en kommande resa till storstaden är fan inte lätt. Datum hit och dit är det inte skola så är det jobb. Vi är två personer som blir snurriga av detta. Nån vill inte att jag ska åka!
Vi får säkert ihop det på något sätt även om vi är lite motarbetade.

Vill ju verkligen åka ner, igen. Galet att jag faktiskt längtar ner när jag precis flyttade därifrån pga att jag inte trivdes. Mitt lilla norrländska hjärta klarade inte av miljön, attityden, stressen ja allt. Men att åka ner och spendera tid och hälsa på det funkar.
Jo jag är lugnare och mår bättre här uppe dock hindrar det inte från att jag får panik ångest, mår dåligt eller blir stressad ibland allt på en gång. Men det är helt enkelt något jag får lära mig att leva med och hoppas att folk i min närhet kanske fattar det nån gång. För bara säg "Jo jag förstår" hjälper inte för det visar sig ganska snabbt att sorry det gör ni inte alls!! Urkorkade kommentarer eller olika beteenden avslöjar er direkt. SÅ om ni inte förstår säg det, fråga mer det finns inga dumma frågor. Men säg inte bara ja för att ni tror det är det rätta svaret eller för att ni tror det är vad jag vill höra.
Jag vill höra sanningen.
Vet mycket väl att jag är en pain in the ass ibland och tro mig jag önskar verkligen att jag kunde göra något åt det men det funkar inte så. Det är inte att "bara" för mig.

Men nu kom jag helt av mig!
Resa till Stockholm ska ordnas på ett eller annat vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar