tisdag 10 januari 2012

Hysteri är överskattat...

Intressant dag... Många svängar fram och tillbaka när det gäller göromål.
Först dök Ma och Pa upp med min micro som jag fick i julklapp och då behövdes även megamicron som fanns när jag flyttade in tas ut och slängas. Slängde en drös med kartonger som tagit upp hallen.
Sen inte till stan för far hade sett ett ställe som sålde ut badrums artiklar och då jag är i STARK behov av nya blandare så for vi dit. Hittade både till dusch och handfat 50% rea :) Får ta köket sen.
Sen blev det bara hem och vända då Ulli kom och hämtade och det bar upp till Aspen för sparktur i det underbara vinterlandskapet. Njöt av varje sekund även när jag tappade känseln i låren. Finns ju inget underhudsfett som skyddar längre. Men jag älskar vintern i alla fall.

Sen hann man knappt hem innan Benny dök upp för lite spackling.
Efter det middag och lugnet spred sig precis som värmen i min kropp. Var en liten isbit där ett tag ;)

Nu ska man varva ner lite mer för i morgon väntas webbtenta. Och kan genast erkänna att jag har INTE pluggat hysteriskt eller haft ångest eller stressat. Vi har haft kursen, vi får prov på kursen och vi har boken med oss. Skiter fullständigt i om jag inte får alla rätt eller ett A eller B eller vad det nu kan vara. Jag går utbildningen för att lära mig ta hand om och hjälpa människor det har inte ett skit med betyg att göra. Godkänd vill jag bli men sen finns det även egenskaper som inte en bok i världen kan lära oss.
Jag tänker ta till mig det vi ska lära oss och använda det på ett sätt för att få andra människor att må bättre. Ska inte sitta och rabbla termer för dem eller använda fina ord.
Men så är jag ju inte som alla andra, inte första gången jag hör det :)
Det är i alla fall orsaken till att jag går den här utbildningen.

Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar