tisdag 3 januari 2012

Håret...

Detta konstanta problem område som huserar på mitt huvud.
Som kanske inte alla så var det än liten skräcködla som förstörde mitt hår totalt våren 2011, totalt. Jag försökte rädda det genom att klippa lite åt gången ihop om att det skulle växa ut i samma takt som jag klippte. Tyvärr något som inte funkade då det förstörda bara spred sig som en löpeld och messade till med det lille friska håret som fanns längst upp. Så i början av augusti fick min underbara frisör Maria klippa bort allt slitet.
Jag fick panik! Även om andra sa att det såg bra ut så stod jag inte ut utan det fick bli dreads. Extremt förlängda blev de då mitt hår inte blev mycket till "korvar" själv. Trivs i dreads och har alltid gjort det. Detta var tredje gången jag hade dreads gjorda av mitt eget hår.

Till saken hör den att det var meningen att jag skulle pilla ut dessa förr eller enare och det blev mellandagarna då en släppte. Sagt och gjort ut med dem. Jag har tur som har ett bra hår i grunden då mitt är hur fint som helst nu när det bara fått växa. Det enda problemet är att jag tappat en del som biverkning av operationen men det är på utväxt. Det är längre än det var ja, det är även friskare och nu extremt rött. Men jag är ju som jag är så självklart får det inte vara så länge till. Ny färg i snart och resten har jag skickat efter nu ;)

Så hoppas att kunna strutta runt i mitt nya barr i slutet av januari :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar