söndag 27 november 2011

Outburst!

Något har legat och irriterat mig ett bra tag nu. Saker som folk ibland gör eller tycker. Som när folk tror att en tjej som varit singel en längre tid ska "ta vad hon får", "vara glad att någon är intresserad". Vad är det för jävla inställning?
Som person vet man väl vad man vill ha och vad man inte vill ha. Några satans krav måste man väl kunna låta folk ha. Nej för då är man kräsen!!
Jo visst man är jävligt kräsen om man vill ha en någorlunda ordningsam kille, någon med en hjärna på ens egen nivå, inte är mesig, har egna åsikter, humor. Detta är några vanliga saker. Om någon vill ha en kille som motsvarar detta är det att vara kräsen?
I helvete heller! Det är bara allmänt sunt förnuft.
Men våga inte säga nej till någon du finner motbjudande usch nej då är du kräsen.

Ta mig t ex skulle jag passa med någon som super skallen i bitar? Skulle jag finna det attraktivt? NEJ! Killen behöver inte vara nykterist men han ska fan kunna hantera spriten och veta vad som är nog. Är det att vara kräsen? Detta ska vara någon jag ska leva mitt liv med (om allt funkar), som ska vara pappa till mina barn. Och när det gäller något sådant ska man fan vara kräsen!!

Men i visa fall stämmer ju termen "kaka söker maka" lite för väl.
Boring!!!

Jo för visst är man kräsen om man säger nej till en motbjudande, stupfull, illaluktande gammal biker som berättar om hur otroligt fingerfärdig han är! Seriöst!!

Sorry I am taken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar