tisdag 19 juli 2011

Förändring...

Tjosan här går det undan!!

Fick i torsdags förra veckan veta att jag kommit in på det programmet jag har sökt på Mittuniversitetet i Sundsvall så nu är jag mitt uppe i planerandet av flytt tillbaka hem till Norr. Helt underbart!

Jag ska läsa Programmet för psykisk ohälsa - särskild komplicerad problematik och det ska bli extremt kul och intressant! Utbildningen är på två år och vad som händer sen det får man se då. Var man hamnar och hur allt blir. Just nu är jag bara glad över att ha kommit in och över att jag äntligen får flytta hem. Så nu sökts det lägenhet hemma. Har spanat in en, en hel del att fixa och läget kanske inte är det bästa men men får se vad som kommer fram de kommande dagarna.

Men först ser jag fram emot min lilla semester i början av augusti. Får passa på att kolla läget och planera lite då.

Mår fortfarande toppen efter operationen och nu ligger jag på -27 :) Snart kommit till det första större målet! Får höra hur duktig jag är av alla men det känns ju inte som jag gör något. Jag äter som jag ska och följer alla råd och "regler" men det är ju inte direkt ansträngande, inte när jag mår så bra av allt.

Nej nu blir det lite mys på soffan ;) innan det är dags för sängen...

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Halkade in på din blogg när jag sökte på "psykisk ohälsa - särskild komplicerad problematik". Jag planerar att söka den utbildningen till nästa höst.

    Kommer du att skriva om utbildningen här på bloggen? Det vore roligt att följa. :)

    SvaraRadera
  2. Har inte tänkt på det men det kommer nog bli en del skrivande om utbildningen :)

    SvaraRadera
  3. Det låter bra det. Ska bli spännande att läsa om. :)

    SvaraRadera