tisdag 16 juli 2013

Blåsig tisdag...

Så där jag då har man inte bara ett utan två extra jobb och ett dessutom med schema och 99% chans till anställning till hösten. 75% anställning men dock anställning.
Det är jobb som personlig assistent till en liten tjej med multi diagnoser inom psykisk ohälsa. Krävande men väldigt givande jobb och får verkligen användning av utbildningen.
Sen har jag ju mina strö timmar på RPK som jag hoppas kan bli fler med tiden. Har redan några inbokade och det droppar nog in fler eftersom. Så på jobbfronten ser det bra ut för tillfället.
Lite jobbigt dock att gå hela sommaren utan någon direkt semester och samtidigt se hur alla åker på resor lite överallt. Men kanske blir en till hösten för mig med. Vet i alla fall att det blir en mindre resa till Stockholm och hoppas kunna förena nytta med nöje.

Har fått någon sorts energi kick den senaste tiden och vet nog egentligen vad det beror på. Sen har jag blivit enormt inspirerad av en person vars hem nog är ett av de trevligaste och mest organiserade jag har sett. Så igår blev det en tripp till IKEA och inhandling av förvarings artiklar och papperskorgar. Finns mer på listan men kan inte köpa allt på en gång.
Är även dags att ta tag i renoveringen igen. Den har fått stå tillbaka ett tag då jag har varit så dålig. Men nu planeras det golv och andra detaljer. Har många idéer men som sagt steg för steg...

Nu ska det mysas lite på soffan innan sängen och en sista ledig dag i morgon innan jobb igen. 13 timmars pass på lör och sön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar