lördag 19 januari 2013

Nytt försök...

Vi hade vår första salstenta igår och visste redan innan hur det skulle sluta. Jag klarar av alla sorters olika tentor webb, grupp, hem osv men just dessa går inte. Det låser sig och tar helt stopp.
Men jag vet vad det beror på och hur det kommer sig när man inte bara läser om den psykiska ohälsan utan även lever med den.

Jag har åtskilliga gånger i mitt liv speciellt under de senaste åren berätta och förklarat för människor och tro mig jag vet att det är mycket att ta in och att det långt ifrån alltid går att förstå. Det som stör mig mest är dock de personer som säger att de förstår men inte har en aning. Än värre de som valt att jobba med detta eller planerar att göra så och inte lyckas visa den minsta empati eller förståelse. Då är det verkligen dags att tänka över sitt karriärsval!!

Jag gillar att observera folk, titta, studera och ser mycket som går andra förbi. Hur folk behandlar varandra, vad folk gör när de tror andra inte ser, gester, miner och blickar. Där har vi nog ett av mina psykopat drag ;)
Hur så många säger en sak men menar något annat. Det kan vara av många olika orsaker. Kanske vill man inte såra personen, man försöker säga vad man tror är rätt för tillfället. Eller mer av negativ karaktär som att man kastar ur sig något ok fast man egentligen inte bryr sig.
Ingen är felfri då jag både råkat ut för och gjort mycket själv. Men försöker att vara så ärlig som möjligt och har därför trampat på en hel del tår och sårat andra. Vill ändå tro att ärlighet varar längst och att sagda situationer skulle blivit värre av en lögn.

Förstår man inte så fråga. Det är så enkelt men görs så svårt av den egna stoltheten.


2 kommentarer:

  1. Om man vänder på det du skrev i början då dvs hur kan du jobba med psykiskt ohälsa och ska vara upp i det när du själv inte mår bra kommer med stor sannorlikhet påverka dig väldigt mycket negativt så borde det inte vara du som borde tänka över karriärsvalet? Det känns lite som att den blinde försöker leda den blinde över vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag ju inte sagt något om hur jag mår överhuvudtaget. Sen visar nog mest din kommentar på din okunskap när det gäller psykisk ohälsa.

      Att sedan välja att kommentera som anonym när jag vet att det endast varit personer från min facebook som tittat på sidan dvs personer jag känner verkar lite fegt. Så bemödar mig inte ens att diskutera. Men tack för att du kom förbi och läste :)

      Radera